Psáno 9. srpna 2006

Ahojky,

jak jsem psal v minulém mailu, vyrazili jsme minulou středu do města Hervey Bay. Rozhodli jsme se stopovat, abychom to zkusili a také ušetřili 57 dolarů za autobus. Celé stopování nedopadlo moc dobře. Po stopnutí pěti aut (kdy jsem se dosyta vykecal a už mě pak ani nebavilo povídat – nestává se moc často :-)) jsme se dostali jen do půlky cesty a zůstali u benzínky uprostřed pustiny vedle dálnice. Poté, co nám nikdo přes hodinu nezastavil, jsem se ptal na benzínce, jestli tam není nějaký autobus. Měli jsme štěstí. Paní zavolala do nějaké společnosti a autobus, který jel náhodou kolem nám zastavil a vzal nás do Hervey Bay. Tam jsme ještě museli taxíkem do hostelu. Celkově jsme tedy ušetřili na cestě celé 4 dolary :-). Opravdu se to vyplatí :-D. Ale zážitky to jsou nezapomenutelné.

Další den jsme vyrazili na třídenní výlet na Frazer Island což byl zatím asi nejlepší výlet tady. Ostrov je totiž celý z písku, má nádherné křišťálově čistá jezera a veliké pláže. Měli jsme tam auto, jezdili po pláži a po písku (docela těžké, párkrát jsme se zahrabali) a přespávali jsme v hotelu!! Stálo nás to sice 260 dolaru za jednoho, ale nelituju toho. Byl to takový zájezd, že nám půjčili auto s plnou nádrží, dali mapu a měli jsme 3 dny s ubytováním a plán, kam se můžeme podívat. Do skupiny jsme dostali ještě dvě holky ze Švýcarska, takže jsme cestovali ve čtyřech a byla sranda :-). Koupal jsem se jako jediný ve všech jezerech, které jsme navštívili (ostatním byla zima) a v moři. Měli jsme zakázáno jezdit slanou vodou, jezdit po pláži v době přílivu a také jezdit v hlubokém písku. Protože jsme se v sobotu trošku zdrželi na jednom super místě zvaném Champagne Pools (kde člověk vlezl do vody plné bublinek od vln, které se tříštili o skálu a kde jsem postavil svůj obrovský písečný hrad :-)), jeli jsme zpět v po pláži v době přílivu slanou vodou a v hlubokém písku :-). Prostě dobrodrůžo. Kukin se pořád bál, že zničíme auto (jeho kreditka totiž hradila škodu a auto jsme si nepřipojistili :-)), holky ječeli a já řídil jako drak :-). Trvalo nám 3 hodiny ujet 60 km, protože jsme párkrát zapadli a párkrát se nám začala kvůli písku pálit spojka :-). Nic akčnějšího jsem už dlouho nezažil. Občas řídili i holky, taky jako draci, díra nedíra, hlavně, když to jede rychle. Chris dokonce dostala smyk v poslední zatáčce před trajektem :-). Kukin neřídil, zato o sto šest radil. Jeho "křičení" na holky "a bit to the right side, please!" a "slowly, please" je nezapomenutelné :-). Když to začalo být těžké, řídil jsem já. Také jsme lezli na písečné duny (na tomhle ostrově je víc písku než na Sahaře) a já válel sudy dolů. Byla to sranda, jen jsem pak byl samý písek. Kukin vše fotí a občas se mu povede něco rychle nahrát na internet. Já jsem z nedostatku času přestal psát internetový deníček, ale píši si papírový (hodně podrobně) a někdy, až budu doma, ho přepíšu. Mám teď alespoň čas chodit do hospod :-D.

Po návratu s Frazer Islandu jsme byli s holkama ještě v hospodě, a také jsme je cestou ještě několikrát potkali (a zřejmě ještě potkáme). V neděli jsme se vydali na další výlet na plachetnici na širé moře pozorovat velryby. Bylo to super, velryb jsme viděli plno a loď přijela vždy docela blízko, jednou se nám jedna vynořila těsně před lodí. Plachtění bylo také super, jen foukal veliký a studený vítr a mě byla zima. Příležitostně jsem tam nastydl, takže mám poprvé v Au rýmu a dnes jsem si dal oddych na zotavenou :-). Také jsem na lodi poznal kupu lidí (kupodivu jen holky :-)) a kecal jsem skoro celou cestu.

V Hervey Bay jsme také bydleli v super novém hostelu, který otevřeli 3 dny před naším příjezdem. Takže jsme měli s Kukinem 12ti lůžák sami pro sebe, a vypadalo to tam jak v hotelu. V návštěvní knize jsme na čtvrtém řádku!!. Také tam byli moc přátelští lidé, asi rodina, která hostel provozuje, takže jsem si vždy dobře pokecal.

V pondělí jsme se přesunuli do města Noosa, kde jsme chtěli zůstat jen jeden den. Teď to vypadá, že už snad v pátek odjedeme :-). Je to tu super, pláže, moře, velké vlny. V pondělí odpoledne jsme jen leželi u moře, já se koupal ve velikých vlnách. Také jsme v autobuse a včera potkali "naše" holky z Frazer Islandu. V hostelu je to super, také jsme tu potkali jednu holku ze Švédka, která s námi byla na velrybách a tak jsme s ní šli v pondělí večer do hospody a včera na prohlídku národního parku nedaleko města. Viděli jsme spoustu ptáků a medvídka Koalu spícího na stromě. Pak jsme si zašli na 3 hodinový oběd do restaurace, kam jsme v hostelu dostali slevové kupóny. Oběd a sklenice vína jen za 7 dolarů!!

Zítra jdeme s Kukinem zkusit surfování, zaplatili jsme si dvouhodinový kurz surfování s instruktorem a pak dostaneme na odpoledne zdarma kajak a můžeme jezdit po moři. Už je to skoro 10 dní, co jsme dorazili do Brisbane, ještě jsme se tam pořád nevrátili a do Melbourne je daleko. Myslím, že nestihneme vše, co jsme si vytyčili, ale to neva, hlavně když je sranda :-). Přeci jen, jsme na dovolené !!.